מעיין מים חיים

מעשה בכפר נידח שהמים בו היו יקר המציאות. המרחק ממקורות מים גרמה לתושבים לחסוך כל טיפה, וממילא תנובת הגידולים החקלאיים היו בו דלים ביותר.

במרכז הכפר התגורר איש כפרי שמתחת לאדמותיו נבע מעיין קדם נסתר. על פי מסורת עתיקה שעברה במשפחתו מאב לבן, ידוע היה על אותו מעיין מים חיים, אלא שברבות השנים ובשל אוזלת ידו של אותו כפרי התמלא המעיין בעפר, ובכך נסתר מעיניו ונשכח מליבו של בעליו.

בסמוך לאותו כפרי התגוררו שני שכניו שרק רסיסי מים דלוחים זרמו מהמעיין ונבעו בחלקתם, ועל ידי זה שמכרו את המים הדלוחים לכל יושבי הכפר במידה ובמשורה, התפרנסו בכבוד וקנו את מעמדם כפרנסי הכפר.

כאשר אני שומע את הצהרותיו והגיגיו של הצורר אחמניג'ד, אני שומע את הדי הצחוק והלגלוג של גלית, הענק מגת. אלא שלעומת גלית שבא בשם אליליו, בא הצורר המודרני בשם אלוקים חיים. אצבעו הגרומה והמאשימה המופנית לכופרים בשם אלוקים, מופנית הפעם אלינו.

האסלאם והנצרות שינקו את ראשית יסודות אמונתם מהיהדות, האשימו במשך מאות השנים את היהודים בכפירה ובהתכחשות לבורא, ובכך ביקשו ליטול לעצמם את כתר הבכורה כעם וכתרבות נבחרים.

דווקא עם ישראל, העם הנבחר, היושב על מבועי המעיין המפכה מים חיים לעולם כולו, מים של תורה ערכים ומוסר, חייב להכיר שהתמודדות מול אויב זה אינו יכול להצטמצם בשדה הקרב, מתוחכם ככל שיהיה.

כל ניסיון לאמץ תרבות אלטרנטיבית או חלילה להתכחש למסורת עתיקת היומין של עם ישראל, מכחישה את כוח העמידה המוסרי וממילא את העוצמה הצבאית שבהיעדר מוסריותה היא חלולה ונבובה.

בראש ובראשונה יש לחזור ולשנן, ותחילה לעצמנו: "…אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו", ומתוך כך על פי דברי הנביאים, יכירו בכך כל יושבי תבל.

יתן ה' ויתקיימו בנו דברי הנביא זכריה: "וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יֵצְאוּ מַיִם חַיִּים מִירוּשָׁלַיִם חֶצְיָם אֶל הַיָּם הַקַּדְמוֹנִי וְחֶצְיָם אֶל הַיָּם הָאַחֲרוֹן בַּקַּיִץ וּבָחוֹרֶף יִהְיֶה". לאמר, תורה חכמה ומוסר יצאו מירושלים לכל ארצות מזרח ומערב. ועל ידי שיתמלא העולם בחכמה ודעת את ה', יתקיים גם המשך דברי הנביא: "וְהָיָה ה' לְמֶלֶךְ עַל כָּל הָאָרֶץ בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה ה' אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד".

* פורסם באתר ערוץ 7 :

http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/7024

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>